Tatai Református Egyházmegye

Kett módszertani képzés Ácson

2022-02-15 17:01:16 / Nagy Attila

 

 

2022. március 5-én Kett módszertani képzést tartanak Ácson a gyülekezeti házban. (Fő u 69.)

A képzés leginkább azokat érdekelheti, akik óvodás korosztállyal  „ dolgoznak", de ez a módszer „kortalan és élményszerű" a felnőtteknek is!

Látni kell és megtapasztalni! Ha van a gyülekezetben gyermek istentiszteletben / hitoktatásban segítő testvér, őt is szeretettel várjuk!

A képzésre regisztrálni kell ezen a linken:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeU1-e0lHoRgXnlTj-ytMlI4-wGZ2DPhjXASNlx1XEeoTSF_g/viewform?usp=sf_link

előadó: Sipos Edit - Pécs

 

 

Részvételi díj: 5000 Ft /fő (a helyszínen kell kifizetni) Az alkalomról tanúsítványt is kapnak a reészt vevők.

 

A Kett-módszer létrejöttének körülményeit maga Franz Kett írja le Martin Schneider: Religionspádagogische Praxis (RPP) als Weg ganzheitlicher Erziehung (1996) című könyvének bevezetőjében. Kezdetben csak valláspedagógiai gyakorlatként emlegették, majd 1998-tól hozzácsatolták az értelemorientált, egységes pedagógia elnevezést is. A köztudatba viszont - Franz Kett német pedagógus nevéről - Kett-módszerként került be.

 

A Kett-módszer értelemorientált pedagógia, amely nem bizonyos területeket akar fejleszteni, hanem olyan élményteret hoz létre, amelyekben a gyermek tapasztalat impulzusokkal találkoznak, amelyek egzisztenciális gazdagodást eredményeznek (Nagy, 2009b).

 

A gyermek önálló tevékenységével kreatívan kapcsolódhat be egy élményekkel teli világba. A módszer segítségével a tanulók kreativitása fejleszthető. Az önálló tevékenység, az alkotás öröme élményt nyújt, szabad teret biztosít a gyermeki fantáziának, önálló alkotásnak. A Kett-módszer lehetővé teszi, hogy az igaz történetek, a mesék feldolgozása során a gyerekek a hallottakat elképzeljék, majd ezt követően gondolataikat, érzelmeiket, kétségeiket - melyeket szavakkal nehezen tudnának megfogalmazni, vagy nem is szeretnének - eszközök segítségével kifejezzék. Az asszociáció segítségével a történeteket jelekkel, szimbólumokkal, gesztusokkal önállóan, padlóképekben jelenítik meg. A hangok nyomán, asszociációkon keresztül közeledik egymáshoz a képzelet és a valóság világa, megérintve a gyermekeket, segítve a megértést. Az ily módon történő észrevétlen tanulás a gyerekeket sikerélményhez juttatja, fejleszti kreativitásukat, és növeli a motivációjukat az új ismeretek megszerzése iránt . A látható világot nézni, hallani, megízlelni kell és úgy felfedezni, mint a láthatatlan. A megtapasztalás elvének célja, hogy a gyermek élettapasztalata, világtapasztalata a saját tapasztalataiból tevődjék össze, konkrét világmegtapasztalás, meg kell élni az életet

 

A szemlélés magában foglalja a hallást, látást, ízlelést, tapintást és az érzékelést. A helyettesítés elve kifejezi, hogy a valóság helyettesítésével jelen van jelekben, szimbólumokban, gesztusokban, képekben és az emberek asszociációiban. Egy zöld terítő pl. lehet egy zöld mező jele. Az értelmezés elve szerint a legnemesebb feladat a gyerekeket a világhoz és az élethez kapcsolni, önmagához és a transzcendenshez vezetni. A világ önmagából is megismerhető. A világ megtapasztalása által az ember önmagát tapasztalja meg (Nagy, 2009a).

 

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!